Pauline de Die
Een van de mooiste dingen op een middelbare school is de leerlingen te zien uitgroeien van brugklassertjes tot jongvolwassenen. Ik zie het als onze opdracht om leerlingen mee te geven wat zij nodig hebben om zelfstandig hun weg te vinden de wereld. We leiden hen op tot wereldburgers met een open, kritische blik. Daarvoor hebben ze ook kennis nodig, want zonder kennis ben je weerloos in deze wereld: hoe kun je anders betrouwbare van onbetrouwbare informatie onderscheiden? Zo kunnen zij de wereld in als jonge mensen die weten wie zij zijn en wat bij hen past.
Tosca Schröder
Als teamleider ben ik elke dag bezig om samen met mijn teamdocenten het onderwijs zo vorm te geven dat alle leerlingen worden uitgedaagd om veel te leren en zichzelf te ontwikkelen. Ik ben steeds op zoek naar hoe je het onderwijs zo kan aanbieden aan leerlingen, dat ze geactiveerd en gemotiveerd worden om het beste uit zichzelf te halen. Differentiatie, waarbij leerlingen verschillende leerroutes volgen om hun doel te behalen, is iets waar ik in de komende jaren mee aan de slag wil.
Matthijs Ran
Leerlingen die op het vmbo-t terechtkomen, hebben een basisschooltijd achter de rug waar ze cognitief altijd gemiddeld zijn geweest. Als ze vervolgens kiezen voor een school voor voortgezet onderwijs hebben ze niet de keuze uit veel verschillende soorten onderwijs, dat is immers altijd weggelegd voor leerlingen met een hoger advies. Deze kennelijke kansenongelijkheid heeft mij gestimuleerd om samen met het team de vmbo-t afdeling zo in te richten dat de vmbo-t leerling op het HWC alle kansen krijgt die andere leerlingen ook hebben. Ik ben trots op het onderwijs, de activiteiten en reizen die onze leerlingen ervaren. Daarmee laten we zien wat er allemaal mogelijk is met deze ontzettend leuke en enthousiaste leerlingen.